1147 Budapest, Gyarmat utca 99/b.

Phone:+36 30 293 3853

E-mail:stepbystepterapia@gmail.com

Kövessen minket Facebookon!

Történet, leírása

1972-ben jelent meg J. Ayres tanulási nehézségekkel és zavarok összefüggését vizsgáló munkája Los Angelesben Sensory Integration and Learning Disorders címmel, amiben kifejti, hogy a tanulási zavarok hátterében rendellenes neurofiziológiai folyamatokat feltételez. Ennek bizonyítására egy összetett vizsgáló eljárást, illetve egy komplex terápiát dolgozott ki.

A terápia elsősorban vesztibuláris rendszer, illetve a szenzoros integrációs kapcsolatok kölcsönhatására épül.

A terápia nagyfokú rugalmasságot igényel a teraputa részéről, aki alkalmazkodik a gyermek vágyaihoz. A gyermekek teljes szabadságot élveznek, a tevékenységek megválasztásakor, ők döntik el, hogy egy-egy tevékenységet meddig akarnak űzni. Ezáltal a téri-idő összefüggését saját igényeik szerint élhetik meg.

Célja, a terapeuta által biztosított térben, olyan szenzoros inputok biztosítása, amelyek elősegítik az érettebb, integratívabb mozgásminták megjelenését. Egy-egy játékhelyzet felkínálásával, új lehetőségeket nyitunk meg a gyermekek előtt, amelyek az autonómia felé terelik a gyermeket.

Hiányos rosszul szervezett testsémával rendelkező gyermekeknél is jelentős fejlődés érhető el.

A terápia elve, hogy kontrollált és szervezett szenzoros ingerek mellett, megjelenik a non-direktivitás is, így kiváltva az ingerekkel kapcsolatos adaptív válaszokat ezáltal emeli az agyi mechanizmusok szervezettségi szintjét. A cél az, hogy olyan módszerrel érjük el az agy fokozatos szerveződését/érését, hogy leginkább megközelítse a normális fejlődési folyamatokat.

Szenzoros Integrációs Terápia

Kövessen minket a Facebookon!

1147 Budapest, Gyarmat utca 99/b.

Tel:+36 30 293 3853

E-mail:stepbystepterapia@gmail.com

 
X
Password:
Wrong password.